Vesti

Informacije: tel. +381 (0)24 555 566

SKUPLJA KARTA KOD VOZAČA – UZ „SUBUS“ OSTAJE 55 DINARA

 

Kao što je i najavljeno, za one koji u 2013. godini kupuju karte kod vozača, odnosno konduktera, cena karte u gradskom prevozu je viša za 20 dinara i košta 80 dinara, a za one koji koriste „SuBus“ kartice cena karte ostaje 55 dinara. Naime, onima koji koriste elektronski novčanik novog sistema, validator prilikom ulaska u autobus i prijave skida sa kartice 80 dinara, a prilikom izlaska iz autobusa i odjave vraća kusur od 25 dinara. Ukoliko se uredno prijave i odjave, naravno, jer u suprotnom, odnosno ako se samo prijave prilikom ulaska u autobus, a ne odjave prilikom izlaska, na karticu im neće biti vraćen kusur od 25 dinara. Ni jedan validator u autobusima do sada nije oštećen, a najveći broj korisnika kartica, preko 90% od njih oko 1.500 sa elektronskim novčanicima i više hiljada sa personalizovanim karticama, uredno se prijavljuje i odjavljuje. Tehničkih problema, karakterističnih za primenu svakog novog sistema, sve je manje kako se sistem više koristi.

Milan Vasović, pomoćnik direktora JP „Suboticatrans“, kaže: „Možemo reći da je (primena novog sistema „SuBus“) potpuno u granicama očekivanog, da je sistem zaživeo, da dobro funkcioniše, da su ga ljudi prihvatili, da su ga naši vozači prihvatili. Tu i tamo se pojavljuju problemi, posebno se mogu pojaviti problemi na polascima gde ima veće gužve, kada treba ispoštovati strogo pravilo da se ulazi na prednja vrata, a izlazi na zadnja, što je nekad možda malo i teže uraditi, ako je gužva u aubotusu, međutim ljudi su i to prihvatili i zaista procenat onih koji ne poštuju sistem na način na koji on može pravilno da funkcioniše je jednocifren.“

Druga komponenta sistema „SuBus“ jeste praćenje saobraćaja u realnom vremenu, što omogućava dispečerima da u svakom momentu vide koliko su pojedini autobusi opterećeni, a putnicima da u svakom momentu znaju kada će stići sledeći autobus. Za sada su ovakvi displeji postavljeni na Autobuskoj stanici, a očekuje se da će tokom 2013. godine ovakvi displeji biti postavljeni i na nekoliko stajališta u gradu.

Tibor Fazekaš, direktor JP „Suboticatrans“, kaže: „Mislim da subotički javni prevoz mora da se modernizuje. Ovo je jedan od malih koraka, za čiju implementacija smo našli insipiraciju , s jedne strane u studiju, sa mađarskim partnerom, Saobraćajnim institutom iz Budimpešte, a sa druge strane sa Saobraćajnim fakultetom iz Beograda. Smatram da trebamo koristiti inovativne zaključke u razvoju javnog prevoza u korist svih korisnika.“

Osim displeja, pre desetak dana u gradskom prevozu počela su da se pojavljuju i vozila bez konduktera, koja su jasno obeležena, odnosno na kojima je vizuelno i višejezično prikazano da se ulazi na prednja, a izlazi na srednja i zadnja vrata.

 

Priredio Boris Šuman, Yu Eco TV Subotica

 

« Nazad